Kai Vilniuje „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris beveik nebeliko dvejonių dėl bendrovės plėtros bei investicijų Lietuvoje. Naujausių šaltinių duomenimis, Kauno miesto valdžiai aktyviai derina visus Uber atėjimo į kauną klausimus ir vietinės savivaldos požiūris dėl „Uber“ atėjimo yra pozityvus.
Paslaugos jau pasiekia miesto pakraščius
Ponas Černiauskas kalba ir apie plėtrą Vilniuje, kur ši paslauga teikiama pusmetį. Vidutinis atvykimo laikas Vilniuje dabar siekia 5 minutes, planuojama šį terminą dar sumažinti. Pradėjus veiklą Vilniuje, vidutinis atvykimo laikas siekė 8 minutes.
Šią įmonės patirtį vienas iš „Uber“ vadovų Lietuvoje pristatė Kauno mokslo ir technologijų parko organizuojamoje konferencijoje „IT ateities technologijos: verslas, mokslas, rizikos kapitalas“.
„Vilniuje daugiausia užsakymų vis dar yra sutelkta miesto centre, bet ir miesto pakraščiuose jau teikiamos paslaugos. Tokia tendencija yra visame pasaulyje, kur veikiame – iš pradžių jos koncentruojasi miesto centre, o tada plinta ir į atokesnes teritorijas“, – sakė p. Černiauskas.
Pranešėjo teigimu, pasiekta, kad per „Google Maps“ Vilniuje pasirinkus maršrutą, paieškos sistema nurodo kelią, kurį galima pasiekti ne tik automobiliu, pėsčiomis, bet ir „Uber“ – per kiek laiko jį galima įveikti ir kiek tai kainuos.
Pasak p. Černiausko, daugelyje pasaulio šalių, kur veikia „Uber“, šios paslaugos kaina yra mažesnė nei važiuojant taksi. „ Vilniuje mūsų kaina labai konkurencinga. Su „Uber“ keleivius vežantys vairuotojai gali atlikti daugiau kelionių ir gali užsidirbti daugiau pinigų per tam tikrą laiką nei taksi vairuotojai“, – įvardija pranešėjas. Pagal „Uber“ taisykles, vairuotojui atitenka 75% kliento pervestos sumos už kelionę, o likusi dalis – „Uber“.
Kinijoje automobiliai įvertinami stadionuose
Šiuo metu „Uber“ paslaugos teikiamos 400 pasaulio miestų, daugiau kaip 70 pasaulio valstybių, yra įvykdyta daugiau kaip 1 mlrd. kelionių. Pagrindinis iššūkis, su kuriuos susiduriama, p. Černiausko teigimu, yra suvaldyti augimą.
„Pavyzdžiui, Kinijoje augimas milžiniškas, triženkliais skaičiais auga, vairuotojai patvirtinami, jų automobiliai įvertinami stadionuose, – kalba p. Černiauskas. – Didžiausią augimą šiuo metu kompanija stebi Kinijoje, Indijoje, Afrikoje, Lotynų Amerikoje“.
Ponas Černiauskas teigia, jog užsienyje sėkmingai veikia ir įvairios „Uber“ papildomos paslaugos. Pavyzdžiui, „Uber Pool“ – tai pavežėjimas su bendrakeleiviais, kai kelių skirtingų žmonių pavežėjimą galima „sujungti“ į vieną kelionę, tokiu būdu mažinami kamščiai. Kol kas ši programa Europoje veikia tik Paryžiuje ir Londone, nes šiuo metu dar tobulinamas programos algoritmas.
Su „Uber Eats“ teikiama maisto pristatymo paslauga, „Uber Rush“ paslauga naudojasi smulkūs ir vidutiniai verslininkai, kurie taip pristato siuntinius klientams, Europoje kol kas tai veikia tik Londone.
„Uber“ leidžia žmonėms, atitinkantiems tam tikrus reikalavimus, savo automobiliu, norimu laiku pavėžėti klientus. Vairuotojai ir keleiviai yra vienas su kitu suvedami naudojant mobiliąją programėlę. Naudojantis „Uber“ paslaugomis, nėra naudojami grynieji pinigai – už kelionę nuo kliento sąskaitos nurašyti pinigai pervedami į vairuotojo sąskaitą, o šis susimoka visus privalomus mokesčius.