Kai „Tesla Motors“, amerikietiškų elektromobilių gamintojas, pirmą kartą paskelbė, kad rengiasi gaminti elektrinį visureigį, kompanija parodė aukštesnę „Model S“ versiją su sparnus primenančiomis, į viršų atsidarančiomis, durimis.
Tuomet, 2012 m., planuota, kad serijinė tokio visureigio gamyba prasidės po metų, 2013 m. Tačiau Elono Musko, „Tesla Motors“ vadovo, planams nebuvo lemta išsipildyti – serijinei gamybai parengtas visureigis pristatytas tik rugsėjo 29 naktį.
Nuėjo per toli
Pristatytas visureigis, neabejotinai, bus vienas egzotiškiausių ir brangiausių automobilių keliuose. Net p. Muskas prisipažino, kad galbūt šįkart „Tesla Motors“ nuėjo kiek per toli.
„Mes šiek tiek susirūpinę dėl „Model X“. Nesu tikras, ar iš tiesų turime gaminti šį automobilį. Šis modelis turi gerokai daugiau savybių nei jų reikia, kad automobilis būtų parduotas. Tai naujas lygmuo“, – reporteriams pristatymo naktį sakė p. Muskas.
„Model X“ turėjo tapti tiltu nuo nišinio prabangaus elektrinio sedano „Model S“ iki visiems prieinamo masinio elektrinio automobilio, kurį kompanija žada parodyti po kelerių metų. Visgi p. Muskas pastebi, kad kurdami „Model X“ inžinieriai atrado savo „beprotybės režimą“ ir išspaudė kur kas daugiau nei galima tikėtis iš 966 Nm maksimalų sukimo momentą turinčių elektros motorų.
Žino, kad ateinate
Elektrinis visureigis išties atrodo tarsi automobilis iš kito pasaulio. Keturių durų modelio galinės durelės atsiveria taip, tarsi paukščio sparnai – pakyla į viršų ir išsilenkia.
Automobilis turi sensorius, kurie fiksuoja, kad ateina savininkas ir „mato“ jo ėjimo trajektoriją. Panorus įlipti, automobilis pats atvers duris, o atsisėdus į vidų ir nuspaudus stabdžius, durys užsidarys pačios be jokių papildomų veiksmų.
Be to, pabrėžia p. Muskas, automobilis skenuoja aplinką ir tikrina, ar galima atverti duris saugiai, neatsitrenkiant į aplink esančius daiktus. Be to, jei automobilis būtų per arti kitų objektų, durų atidarymui galima įsijungti rankinį režimą.
Priekinės atsidaro tradiciniu būdu. Atrodytų, nepatogu, tačiau „Tesla“ tikina, kad tokioms durims atidaryti užteks maždaug po 30 cm iš kiekvienos automobilio pusės.
Saugiausia vieta žemėje
Galinės sėdynių eilės sumontuotos taip, kad sėdynes galima būtų išdėlioti į kelias skirtingas konfigūracijas. Beje, trečioje sėdynių eilėje „Tesla“ žada turėti daugiau vietos nei konkurentai.
Interjere sumontuotas 43,18 cm skersmens informacijos ir pramogų sistemai skirtas ekranas, be to, „Model X“ oro kondicionavimo sistema aprūpinta HEPA filtrais, kurie geba išvalyti į transporto priemonę patenkantį orą taip, kad šis prilygsta cirkuliuojančiam ligoninėse.
„Jei kada tektų susidurti su biologine ataka, automobilis būtų saugiausia vieta, – tikina p. Muskas ir priduria: – Mes iš tiesų įdiegėme „apsaugos nuo bioginklo“ režimą. Pagalvojome, kad žmonėms nereikėtų jaudintis dėl to, kad jiems gresia pavojus.“
Kompanijos vadas viliasi, kad saugumo bandymuose „Model X“ gaus maksimalų įvertinimą. Paklaustas, kas nutiktų, jei „Model X“, apvirstų, p. Muskas sako, kad galbūt automobilis kelis kartus apsiverstų, tačiau galiausiai jis vis tiek sustotų ratais žemyn.
Taip padaryti esą padėtų itin žemas svorio centras, kuris ir šiaip apsunkina visureigio galimybes apsiversti.
Pirkėjai lauks metus
„Tesla Model X“ turi du elektros motorus. Vienas ant priekinės ašies, jo galia siekia 259 AG. Gale esančio motoro galia siekia 503 AG. Pridėjus prie šito 966 Nm siekiantį maksimalų abiejų motorų sukimo momentą, iki 96 km/val. (60 mylių per valandą) modelis įsibėgi per 3,2 sek. Tiesa, toks pagreitis tuomet, kai įjungiamas „beprotiškas režimas“, šį išjungus iki 96 km/val. modelis pagreitėja per3,8 sek.
Beje, elektrinio visureigio aerodinaminis koeficientas siekia 0,24, tad „Tesla Model X“ – aptakiausias visureigis visame pasaulyje.
„Model X 90D“ viena įkrova galės nuvažiuoti apie 411 km, greičiausia visureigio versija „Model X P90D“ viena įkrova įveiks 400 km atstumą.
Pirmieji šeši visureigio modeliai bus skirti metų metus automobilio laukiantiems klientams. Vėliau „Tesla Motors“ išleis dar seriją ypatingiems pirkėjams ir antroje 2016 m. pusėje imsis serijinės gamybos.
Už standartinės įrangos visureigį teks pakloti nuo 127.630 Eur. Automobilį pirkėjui žadama pristatyti per 8-12 mėnesius.