Vienas svarbiausių „Toyota“ koncerno vadovų žingsnis buvo padarytas prieš maždaug 20 metų. 1995 metais, po ilgų metų praleistų laboratorijose ir bandymų poligonuose, „Toyota“ pristatė hibridinio automobilio koncepciją, kuri vos po dviejų metų pateko į serijinę gamybą. Palaipsniui hibridinės jėgainės išplito ir kituose „Toyota“ bei „Lexus“ modeliuose. Hibridinė jėgainė labai greitai tapo „Lexus“ markės vizitine kortele, tačiau tuo stebėtis nereikėtų.
2015 metai „Toyota“ kompanijai buvo labai svarbūs. Šiemet Europoje japoniškų automobilių gamintojas pristatė ne vieną atnaujintą modelį, kurių pagalba „Toyota“ markei turėtų pavykti sustiprinti pozicijas senajame žemyne. Viena svarbiausių „Toyota“ naujienų šiemet – atnaujinta „Toyota Auris“ modelių gama.
Pirmą kartą antros kartos „Toyota Auris“ buvo pristatytas 2012 metais. Šio automobilio debiutą puikiai prisimename net ir šiandien, nes būtent su 2012 metais pasirodžiusiu modeliu išvykome į Ženevos automobilių parodą. Praėjus trejiems metams nuo antrosios kartos „Auris“ debiuto, japoniškų automobilių gamintojas pristatė atnaujintą, modernizuotą „Auris“ modelių šeimą.
Įprastai, feisliftu vadinami modeliai mažai kuo skiriasi nuo tų, kurie buvo pristatyti prieš keletą metų. Tačiau „Toyota“ inžinieriai šį kartą pranoko net patys save. Atnaujintame modelyje buvo atlikta žymiai daugiau pakeitimų negu esame pratę matyti įprastai.
Pažvelgus į automobilio eksterjerą – išvystumėte naujo dizaino priekinius ir galinius žibintus, radiatoriaus groteles. Priekinis buferis gavo didesnes oro paėmimo angas. Kuklūs, tačiau bendrą automobilio išvaizdą pagyvinantys pakeitimai yra džiuginantys.
Patys didžiausi ir maloniausi pakeitimai buvo atlikti automobilio viduje. Jeigu turėjote galimybę pačiupinėti ir pavairuoti 2012 – 2014 metais gamintą modelį, įlipę į atnaujintą „Auris“, iš pirmo žvilgsnio, didelių pakeitimų neišvysite. Vis dėlto, atsisėdus į vairuotojo vietą ir uždarius dureles, akys užklius už naujos centrinės konsolės su lietimui jautriu ekranu, kokybiškesnių apdailos medžiagų, naujos formos, prie rankos geriau „limpančio“ vairaračio. Net ir surinkimo kokybė mūsų bandytame modelyje buvo kur kas geresnė.
Vis dėlto, devintą dešimtmetį primenantis skaitmeninis laikrodis niekur nepradingo, tačiau galbūt „Toyota“ dizaineriai nori, jog tai būtų vizitinė japoniškų automobilių kortelė.
„Toyota“ inžinierių hibridinei jėgainei daug dėmesio skirti nereikėtų. Ją sudaro tradicinis benzininis ir elektros motorai, kurie suka priekinius ratus. Bendras šios hibridinės jėgainės pajėgumas siekia 136 arklio galias esant 5200 aps/min. ir 142 Nm sukimo momentą esant 4000 aps/min. Nors hibridinės jėgainės raumenų galia nepasikeitė, tačiau patirtis vairuojant atnaujintą „Auris“ hibridą pasikeitė. Ir netgi labai.
Pirmiausia reikėtų paminėti faktą, jog „Toyota“ išsprendė didžiausią „Auris“ hečbeko trūkumą – prastą garso izoliaciją. Senesniame modelyje garso izoliacijos trūkumas pasireikšdavo stipriau paspaudus akceleratoriaus pedalą arba išvažiavus į užmiestį bei pasiekus 90, 110 ar 130 km/val. greitį. Važiuoti automobiliu tiesiog nebuvo labai malonu.
Atnaujintas modelis bet kokioje situacijoje keleivius nuo pašalinio garso apsaugo žymiai geriau. Kadangi „Auris“ nėra vienas iš tų, su kuriuo norėtųsi konkretų kelio ruožą įveikti kuo greičiau, pagerėjusi garso izoliacija leidžia atsipalaiduoti ir tiesiog mėgautis kelione.
Atpalaiduojantį vairavimo būdą automobilis labiausiai stengiasi propaguoti mieste. Būtent tada geriausiai ir efektyviausiai veikia hibridinė jėgainė. Važiuojant mažesniais greičiais, kiekvieną kilometrą galima įveikti naudojant tik elektrinio motoro ir automobilyje esančių baterijų energiją. Tokiu būdu kuro sąnaudas ir išlaidas benzinui sumažinate iki minimumo.
Vis dėlto, hibridinė jėgainė turi vieną trūkumą – nepastovumą. Jeigu važinėjate tik mieste ir pakankamai trumpus atstumus, pasinaudoti automobilyje esančių akumuliatorių energija galima tik labai retai. Jeigu vieną kelio ruožą pravažiuosite naudodami tik elektros energiją, tai apsisukę ir bandydami tą patį kelio ruožą įveikti nenaudodami nė lašelio benzino – jums nepavyks. Akumuliatoriuose esanti energija labai greitai išsenka, o ją pakrauti važinėjant tik labai trumpais atstumais nepavyks.
Tai puikiai atsispindi vidutinėse kuro sąnaudose. Nenaudojant benzininio variklio mums pavyko nuvažiuoti keturis kilometrus. Borto kompiuteryje iškart pradėjo žibėti stebuklingos 1 litro 100 kilometrų sąnaudos. Apsukę ratuką, tą patį kelio ruožą važiavome su išsikrovusiomis baterijomis ir naudojome tik benzininį variklį. Borto kompiuteryje iškart skaičiai iškart pasikeitė. Mūsų vidutinės kuro sąnaudos pakilo iki 7.2 litro. Tačiau dėl to nereikėtų kaltinti automobilio.
Hibridinę jėgainę turintis „Auris“ prie jūsų neprisitaikys. Jūs privalote prisitaikyti prie jo. Perpratus hibridinės jėgainės veikimo subtilybes ir pradėjus planuotis maršrutą, vidutinės kuro sąnaudos (mieste) gali labai greitai nukristi iki vos 4 litrų 100 kilometrų. Visgi, jeigu „Auris Hybrid“ naudosite kaip tradicinį automobilį, vidutinės kuro sąnaudos sieks maždaug 7 litrus 100 kilometrų.
Kaina prasiseda 20 tūkst. eurų už kompaktišką hečbeką.