Kol didieji akumuliatorių gamintojai „LG Chem“, „Samsung SDI“, „Panasonic“ ar „Tesla“ kalba apie ličio jonų baterijų gamybą, Japonijos bendrovė „Toshiba“ elektromobiliuose diegs naujos kartos technologijas: ličio titanato akumuliatoriai „SCiB“ padės atsikratyti tokių trūkumų kaip lėtas akumuliatorių įkrovimas, greitas senėjimas ir didelis svoris.
Ličio titanato akumuliatoriai nėra naujiena – „Toshiba“ juos pristatė dar 2008 m. Jų ypatybė – anodams panaudotas ličio titanato oksidas, jis pakeitė ličio jonų akumuliatoriuose naudojamus grafito pagrindų sukurtus anodus.
Tokie akumuliatoriai jau montuojami į kai kuriuos Japonijos rinkai skirtus elektromobilius „Mitsubishi i-MiEV“, kai kuriuos dviračius ir net panaudoti miesto autobusų projekte TOSA. Pastarasis projektas ypatingas tuo, kad elektra varomas autobusas savo akumuliatorius įsikrauna sustodamas stotelėse.
„Toshiba“ sukūrė ir naujos kartos akumuliatorius, kurių anodų gamybai panaudotas titano niobio oksidas. Įmonė tvirtina, kad, palyginti su įprastais ličio jonų akumuliatoriais, šis sprendimas leido dvigubai padidinti energinį tankį.
„Toshiba“ akumuliatoriai pasižymi geromis veikimo charakteristikomis net žemoje temperatūroje, ilgaamžiškumu, yra atsparūs smūgiams, greitai įkraunami – po 6 min. įkrovimo elektromobilis gali įveikti 320 km. Tiesa, tam reikalinga „didelės galios įkrovos stotelė“.
Bandymai parodė, kad šie produktai net po 5.000 įkrovimo ciklų išlaiko 90% savo talpos.
Naujos kartos „SCiB“ ličio titanato baterijas „Toshiba“ pradės gaminti 2019 finansiniais metais.