Kokius mitus apie hibridus sugriovė B. Vanagas?
Nedidelis, ekonomiškas ir nuobodokas – ko gero, toks hibridinio automobilio stereotipas įstrigęs ir jūsų pasąmonėje. Visgi hibridinių automobilių technologijos sparčiai tobulėja, keisdamos ir nusistovėjusį miesto automobilio įvaizdį. Štai už „Toyota“ RAV4 visureigio vairo sėdęs lenktynininkas Benediktas Vanagas leidosi į nedidelę avantiūrą – sugriauti populiariausius mitus apie hibridus.
Didžiausią įspūdį paliko automobilio dinamika
- Vanagui tai nebuvo pirmoji pažintis su hibridiniu automobiliu. Lenktynininko komanda prieš metus įsigijo „Toyota Auris“, kuriuo važinėja miesto ir užmiesčio keliais. Visgi už RAV4 vairo lenktynininkas jautėsi kur kas komfortiškiau, mat automobilis nuo savo pirmtakų hibridų gerokai skiriasi dydžiu ir salono erdvumu.
Susipažinęs su automobilio techninėmis savybėmis, B. Vanagas pirmiausiai išbandė tai, kas automobilių sporto entuziastui ir aštrių pojūčių mėgėjui aktualiausia – automobilio dinamiką kelyje. „Aš esu lenktynininkas, tačiau kelyje visų svarbiausia yra saugumas. Tai tikrai dinamiškas, greitai įsibėgėjantis automobilis, kurį smagu vairuoti. Spustelėjus akseleratoriaus pedalą įsijungia abu varikliai, todėl galiu lengvai atlikti manevrus, nesudarant pavojingų situacijų“, – įspūdžiais dalinosi B. Vanagas.
Subalansuotas miestui, bet puikus ir užmiestyje
Nors hibridiniai automobiliai vis dar turi stiprų miesto automobilio įvaizdį, tačiau lenktynininkas neabejoja, kad su hibridu ryžtųsi leistis ir į tolimą kelionę. „Komfortas ir jausmas vairuojant hibridą iš tiesų geras. Manau, kad naujasis RAV4 – išmintingas pasirinkimas kelionėms užmiestyje, nes tai ne tik komfortiškas, bet ir saugus, talpus bei dinamiškas automobilis. Jei daugelis turėjo savo tvirtą nuomonę apie hibridus, tai visureigis iš esmės keičia nusistovėjusius stereotipus“, – atviravo „General Financing team Pitlane“ pilotas B. Vanagas.
Trasoje puikiomis dinaminėmis savybėmis pasižymėjęs automobilis nenuvylė ir srauniose miesto gatvėse. Lenktynininką nustebino, kad su tokiu galingu automobiliu net ir miesto spūstyse kuro sąnaudos prilygo mažam automobiliui – 4,9 litro benzino 100 kilometrų.
Ir tai ne mistiniai skaičiai, o išmaniosios šiuolaikinės automobilių technologijos. Pasak „Autotoja“ pardavimų vadovo Tomo Noreikos, automobilio „smegenys“ sumaniai valdo energijos šaltinius ir prisitaiko prie vairuotojo įpročių, šiuo atveju – Benedikto vairavimo stiliaus. „Hibridinė sistema tobulai pritaikyta šiuolaikiškam vairuotojui, kuriam aktuali automobilio ekonomija, kuris daug laiko praleidžia kelyje tiek mieste, tiek užmiestyje“, – sako T. Noreika.
Sugriovė mitus apie hibridus
Panašu, jog suvokimas apie hibridinius automobilius po truputį keičiasi tobulėjant hibridinėms sistemoms ir plečiantis modelių gamai. Tačiau kol hibridinio automobilio nesutikome kaimyno kieme ar patys neturėjome galimybės jo išbandyti, vis dar lengvai patikime sklandančiais mitais ir nepagrįstomis baimėmis. Kokius populiariausius mitus apie hibridinius automobilius sugriovė B. Vanagas, žiūrėkite video reportaže.