Naujasis Hyundai Ioniq elekromobilis iš pirmo žvilgsnio tai paprastas mažas miesto automobilis, tačiau taip tikrai nėra, jis aišku panašus į
„Hyundai Ioniq“ techniniai duomenys
Variklis | Nuolatinio magneto sinchroninis elektrinis variklis |
Didžiausia galia | 88 kW (120 AG) |
Didžiausias sukimo momentas | 295 Nm |
Akumuliatoriaus tipas | Ličio jonų polimerų (Li-Ion Po) |
Baterijos talpa | 28 kWh |
Akumuliatoriaus energijos tankis | 104,9 kWh/kg |
Akumuliatoriaus įtampa | 360 V |
Įkrovimo lizdo tipas | Mennekes & CCS |
Didžiausias greitis | 165 km/val. |
Įsibėgėjimas 0–100 km/val. | 9,9 sek. |
Važiavimo nuotolis viena įkrova | 280 km (pagal NEDC) |
Varomieji ratai | Priekiniai |
Pavarų dėžė | Automatinė, vieno laipsnio |
Stabdžiai | Priekyje ir gale – diskiniai |
Pakaba | „McPherson“ |
Padangų dydis | 205/55 R16 |
Ilgis / plotis / aukštis | 4 470 / 1 820 / 1 450 mm |
Ratų bazė | 2 700 mm |
Prošvaisa | 140 mm |
Tuščio automobilio masė | 1 495 kg |
Bendroji automobilio masė | 1 880 kg |
Bagažinės talpa | 350–1 410 l |
280 km su šiuo elektromobiliu įveikti įmanoma tik nenaudojant šildymo/šaldymo, radijos bei akceleratoriaus pedalą minant tarsi būtumėt juvelyras ir norėtumėt ant jo išgraviruoti ornamentą, kuris, per stipriai paspaudus, bus sugadintas. Tačiau, naudojantis visais automobilio privalumais (gera garso aparatūra, stulbinamu įsibėgėjimu – 295 Nm sukimo momentas veikia vos pradėjus važiuoti, sėdynių šildymu ar ventiliavimu, vairo šildymu, salono šildymu ar vėdinimu ir kt.), 140 kilometrų nuvažiuotų bet kas. Žmogus, mokantis atsargiau elgtis su akceleratoriumi ir be reikalo nestabdantis, įveiks ir 200 kilometrų. O tokia automobilio rida be sustojimo Lietuvoje yra pakankama turbūt daugiau nei pusei gyventojų.
Elektromobilį pataikiau išbandyti pačiu sudėtingiausiu jam metu, kada kieme sukasi neužsikuriančių dyzelinių automobilių starteriai, girdisi jų vairuotojų keiksmai, o techninės pagalbos vyrai nespėja reaguoti į visus iškvietimus. Tuomet, kai ankstų rytą termometro stulpelis nukrinta iki minus 15-os ar dar žemiau. Tokiomis sąlygomis elektromobilis yra pati geriausia transporto priemonė. Temperatūra, prie kurios jis nepradėtų važiuoti, Lietuvoje nepasiekiama – ir tam nereikia jokių galingų akumuliatorių, pakaitinimo žvakių ir degalų filtrų. Netgi vos „užkūrus“, nereikia elektromobilio šildyti – jo variklyje neteliūškuoja alyva, esant žemai temperatūrai tampanti žele. O karštas oras pradedamas pūsti nepraėjus nė minutei po „užkūrimo“, nes jį generuoja elektrinis ventiliatorius, o ne prastas vidaus degimo variklio darbo efektyvumas. Žodį „užkūrimas“, kalbant apie elektromobilius, verta vartoti kabutėse, nes šiaip jį reiktų keisti į „įjungimas“ – elektromobilis veikia tyliau nei kompiuteris, kurio ekrane skaitote šį tekstą.